Kanye to The banner

1 - 20 of 142 Posts

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #1
update: AOTY GRAMMY NOM WTF WTF WTF


Sturgill Simpson's "A Sailor's Guide to Earth" is next level, it's amazingly good. it's not a traditional country album, with lots of psychedelic elements to it and a great theme. Pitchfork even consigned this guy and gave the album a high score, 86 on metacritic as well. I recommend it to everyone, I don't even like country and this album is incredible

testimonies:

ScottT said:
Open your eyes you lames, this album is great. Don't just cast it off cause you don't like country music (which is fine not too, but I don't think many of you ever gave it a chance and have only heard top 40 country)
TaylorGang said:
Shocked to see sturgil on here. Best musician out right now imo.
vs_you said:
i fuck with this album
Velvet Goldmine said:
you know what, now that i listened to the song again its actually not annoying.

i really love the strings n horns
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #6
Poeticthoughts404 said:
Not giving a good album outside of your comfort zone a chance
:camby:
 

·
Registered
Joined
·
63,503 Posts
Nice try.  You're not convincing me to listen to a country album.  And don't say I've never tried Country because my friends at college love it and play that trash all the time.
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #9
SBMike said:
Nice try.  You're not convincing me to listen to a country album.  And don't say I've never tried Country because my friends at college love it and play that trash all the time.
well it's not a mainstream country album for one lol. it's more psychedelic and traditionalist. it's not hot garbage like the top 40 bro country shit that's all about being a ******* and shit. the song I posted is a cover of nirvana's In Bloom that was one of the tracks on the album
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #10
Velvet Goldmine said:
love everything about the song except the vocalist :smh:
really? I thought he has a good strong voice. I first heard him when he performed it live on The Daily Show a few months ago and he sounded even better live
 

·
Banned
Joined
·
21,674 Posts
dr. poptart said:
really? I thought he has a good strong voice. I first heard him when he performed it live on The Daily Show a few months ago and he sounded even better live
sounds like a bad johnny cash
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #12
Velvet Goldmine said:
sounds like a bad johnny cash
I never thought he sounded like Johnny cash lol. I thought he had a real silky, strong voice
 

·
Banned
Joined
·
21,674 Posts
dr. poptart said:
I never thought he sounded like Johnny cash lol. I thought he had a real silky, strong voice
you know what, now that i listened to the song again its actually not annoying.

i really love the strings n horns
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #17
Velvet Goldmine said:
you know what, now that i listened to the song again its actually not annoying.

i really love the strings n horns
god dammit lol see this is why I want people to actually give this album a chance. the guy's artistry is next level. the bass in that song :ffpu:
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #18
Velvet Goldmine said:
that guitar on 2:43-2:48 :hhh:
just got a chance to listene to it again and ur right the horns before it then that little psychedelic guitar melody at 2:43 and outro of the song
:hhh:
 

·
Banned
Joined
·
3,480 Posts
love the album but album is barely country music. more blues than country tbh. if anything, you should've put southern family comp
 

·
Registered
Joined
·
27,179 Posts
Discussion Starter #20
MessiahoftheM said:
love the album but album is barely country music. more blues than country tbh. if anything, you should've put southern family comp
I mainly said it was country to show people country isn't all trash and stuff that's in the top tier of music can come from the genre. not like people are going to give it a chance anyway but I'm hoping just a few people see this and listen to it
 
1 - 20 of 142 Posts
Top