Kanye to The banner

1 - 20 of 47 Posts

·
Registered
61 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Important message: the girl who sent me the message is referring to a dicussion i had earlier that night, about Kanye, with another guy.

Janne Sælen
omg, Amy winehouse døde! Helt sykt. Skjønner jo egentlig hvorfor! Hun var jo avhengig av rusmidler. Men fremdeles, helt sick!
PS. Du ble så jævlig eid idag!

Nimarprit Singh Dhammi
med det anders sa tidligere den dagen mister han all troverdighet. han baserer argumentene sine på fakta som ikke er der, som at "50 vs. kanye duellen var under utgivelsen av det første albumet hans". anders er full i drit, han liker å kverulere bare for å vise motgang. hvis du vil stå ved siden av en som tror at aksjonen i går var planlagt av FRP for å sette muslimer i dårlig lys, fordi at "eh, vi først trodde at al qaeda stod bak" som han selv sa, så værsågod. eller ikke værsågod, for det er en holdning som er altfor barnslig. hehe, du overrasker meg noen ganger, tror ofte du er smart og så kommer du med sånne utsagn.

Nimarprit Singh Dhammi
men sånn seriøst, hva var formålet til anders når han begynte å diskutere kanye, uten at hilde eller meg hadde gjort annet enn å si godord om han, på samme måte som jeg kan spørre deg hva formålet ditt var med å skrive "PS: du ble så jævlig eid idag!": Det er to måter å nå et nivå som man selv ikke enda har, man kan enten trykke andre ned eller ta seg selv opp, selfølgelig er det første lettere. når man går inn i en diskusjon med det formålet om å nedverdige noen andre kommer det naturligvis ikke noe bra ut av det: anders hadde ingen interesse om å beskytte taylor swift, det var mer om å rakke ned på kanye, eller ta fra han noe av den beundringsverdien han har hos oss ved å bruke en sånn enkeltepisode mot han, kanskje for å dekke over sine egne svakheter som han (anders) ikke tørr å konfrontere, du hørte jo han selv i går når han begynte å si ting om hvorfor khayalan ch gum ikke burde fremføres, for så å like den, men heller si noe om simba istedet. husker du når han sa at moren til kanye hadde kjeftet på han etter hele swift greien, så korrigerte jeg han og sa at hun hadde gått bort to år før hendelsen. hva var svaret hans? ehm, ehm, hm, jeg vet hun var død, men kanye følte at hun kom i drømmen hans og kjeftet på han: fyren klarer ikke inrømme han har tatt feil, istedenfor prøver han å komme med bortforklaringer ved å underbygge disse med påstander som er usanne, men som der og da ikke kan bli sjekket. det var ingen rød tråd i det han sa, for hver ting han påstod som jeg så "sak for sak-lig" prøvde å svare på byttet han emne, i en helt annen kontekst enn den i utgangspunktet. helt fra første stund, og dette har jeg sagt til anders og andre ved flere tilfeller, det kanye gjorde den septemberdagen var en uhøflig ting å gjøre, en ting som går utenfor de forventingene et samfunn har, de normene. men kan det rettferdigjøres? selfølgelig kan det det. på samme måte som det ikke var foventet at han skulle abryte taylor, var det ikke forventet at han skulle lage college dropout, graduation eller 808s og forandre folks liv for alltid, eller kanskje jeg burde nevne vh1 storytellers for å sammenligne bedre. hvor var pressen da? den samme lidenskapen som gjorde han istand til å lage den musikken, er den samme som gjorde at han gikk opp på scenen. it got the worst of him, men intensjonen var å verdsette kunst. noe som kan illustrere dette er når kanye avbrøt takketalen til Justice og Simian under MTV Europe Music Awards i 2006 for beste musikkvideo, for så å si at hans egen video fortjente å vinne fordi den kostet en million dollar og pamela anderson var med i den. et år senere får han samme person som han avbrøt, som var en videoregissør, til å regissere kanskje den viktigste musikkvideoen for en av høydepunktene i hans karriere: Good Life. Dette beviser bare at Kanye bryr seg om produktene når han kommer med slike uttalelser, enn noe utover det rettet mot noen, men heller ikke i forsvar av andre personer. Men når vi først er inne på dette, hvorfor er det sånn at nesten ingen vet at kanye stormet scenen den gang, når dette i realiteten var mye "værre" enn i 2009, fordi han stod opp for seg selv imotsetning til å forsvare en annen? en ting er populariteten til taylor swift vs. justin, men en annen ting er at det er større kontrast mellom taylor swift, som er den søte hvite uskyldige 19-åringen, og Kanye, den svarte eksentriske rapperen med et stort ego. Det ligger i våres natur som mennesker å føle for jenten, som også gjør at media lettere kan skape en oversiktlig konfliktshistorie. det samme året, under en sending i regi av røde kors for å samle ressurser til ofre i katrina katastrofen, klarte kanye uheldigvis å brase "George Bush doesn't care about black people" i den frustrasjonen over at mange mennesker hadde mistet livet i tragedien. Det motsette skjedde da, Kanye ble trukket frem som en helt og endel folk begynte å respektere han fordi han sa "george bush var rasist" på direktesendt tv, i en allerede vanskelig tid når folk var ekstra sårbare. Kanye var lei seg for dette fordi det ikke var sånn han ville ordlegge seg, men essensen er at mediene allerede hadde en skurk i denne sammenhengen, så motparten, Kanye, ble automatisk gjort til helten. når det gjelder deg, hehe, tror du hadde andre grunner til å ta side med anders, som at hilde var med meg og at dere tidligere på kvelden hadde kranglet, så du automatisk ville trosse hun. dette gjorde du sikkert ikke bevisst, vi mennesker er uansett lagd til å tenke "2 mot 2". men når du er helt stille gjennom hele diskusjonen for så å komme hjem og skrive at jeg ble eid idag, selvom de som vet hvordan anders er og som også var der og observerte kan fortelle at det ikke var noe hold i det han sa, så virker du falsk. det er så lett å se på og ikke gjøre noe er ikke det? jeg kunne kommet med poeng etter poeng etter poeng for å svare direkte på det anders sa, og det gjorde jeg og, men han lar ikke folk fullføre setningene sine engang fordi han vet at de kommer til å inneholde ting som han egentlig er enig i. jeg syns det er synd at du ikke var der når han for to år siden sa at kanye sin karriere var over pga det han gjorde mot taylor swift, og han stod ved det samme i går når vi snakket om det. hva sa jeg den gang, at kanye kommer til å spille enda mer på det han gjorde istedenfor å gjemme det, komme sterkere tilbake med sanger der han ikke unskylder seg for noe men heller lar en sånn hendelse fortelle noe om hvem han er som person, ved å vise trekk som ikke kan defineres som gode eller dårlige: "and i always find, yeah i always find something wrong" er hans måte å si at han er lei seg for det han gjorde mot taylor, men når du ser på setningene bokstavelig antyder jo han faktisk at det at hun vant var feil i hans øyne, og han får fortsatt sympati og ros for det! det, er geniet til kanye west, at han nøye velger ord for å la sangene være åpen for tolkning, det samme gjorde han når han avbrøt takketalen hennes. jeg viste deg radio intervjuet av kanye der han sa han var skuffet over de nakenbildene som ble lekket fordi de ikke viste "han" stor nok, men kanskje enda viktigere enn det sa han at sangene hans aldri lyger, med henvisning til linjen fra runaway. folk som fra første stund legger alle kortene på bordet vil ikke andre prøve å eksponere, dessuten er ikke det noe å eksponere fordi de har lagt kortene på bordet - bare tenk på det, man vil alltid vite ting man ikke kan få svar på, man vil alltid ha det man ikke kan få. du mener kanskje at det han sa var perverst eller dumt, men på slutten av dagen er han en superstjerne uansett: motsetningen av å på den ene siden være en troverdig ambassadør nesten for musikk og kultur,ha jobbet for Fendi som er et av de største motehusene, og fortsatt ha "street credibility" og kunne si noe sånt uten å skade det første er utrolig, utrolig at han klarer å være 100% Kanye hva enn han gjør, hvor enn han gjør det men samtidig er trofast til alle de rollene han utfyller. det sier litt om hvor like vi mennesker egentlig er men som vi ofte glemmer. rase, interesser og syn blir skygge for det som er likt for alle: følelser. vet man akkurat hva man føler til enhver tid har man vunnet i livet. kanye følte virkelig at beyonce hadde videoen som fortjente å vinne, om hun faktisk gjorde det kan man være uenig i, men man kan aldri si at det var feil av han å føle det slik.
når jeg kom hjem i dag etter jeg hadde forsvart kanye, for så å høre han si under en live performance, "for anybody that's out here tonight, that ever had to defend me", mer trengte han ikke å si for at man skulle vite hva han snakket om, fordi vi som fans vet han har gått igjennom og har sett han på sitt laveste, begynte jeg å grine. tenk hvor deilig det var for meg. hadde det betydd noe for deg om taylor swift sa det samme? niks, fordi du aldri har sett hun gjøre feil, sånne artister får det til å se ut som det å være en stjerne gjør deg til et supermenneske. jeg hyller kanye som klarer å dokumentere sin utvikling, som person og artist paralelt, men han bringer så mye av seg selv i det å være artist at jeg ikke tror mye skiller de to. gjør det så mye enklere å relatere til. et eventyr ender vanligvis med at "den onde" visner og "de gode" lever lykkelig i alle sine dager, men hva hvis historien bare hadde begynt her? hva hadde runaway betydd uten hendelsen? kanye er begavet med et redskap som gjør at han kan gjøre sine svakheter til sin styrke, han er kommet til det punktet der all PR er god PR. Hiphop har ofte handlet om den kampen, om å komme seg fra under og opp. Man har dokumentert disse lave og høye punktene, bare at de tidligere har kommet i fjeset av det å være fattig, være undertrykket av en regjering osv for så å klare seg. Nå som situasjonen har forandret seg og rapperene faktisk har blitt rik, fått status osv tror endel av de at det ikke er mer å snakke om, at de har nådd målet og at det derfor bare er denne høyden igjen. DET ER HER DE TAR HELT FEIL. Jeg kan fortsette i en evighet men kommer aldri til å bli helt fornøyd tror jeg gir meg her.

·
Registered
61 Posts
Discussion Starter · #12 ·
LateTwistedDropout said:
google.com/translate tbh
yes, but it will mess up the sentences even though the meaning might come forward. just check out my other posts, in english, in which you will see my english is just as good :)

1 - 20 of 47 Posts